انقلاب ما انفجار نور بود

این وبلاگ تحقیق دانش اموزی میباشد

انقلاب ما انفجار نور بود

این وبلاگ تحقیق دانش اموزی میباشد

انشا در مورد بهار

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ب.ظ

وقتی که آخرین روزهای زمستان در حال گذشتن است همه مردم در انتظار فرارسیدن عید نوروز هستند و با خرید و خانه تکانی به استقبال عید نوروز میروند
برای ما خیلی مهم است که در لحظه تحویل سال و آغاز سال نو همه جای خانه تمیز و مرتب باشد.
بعضی ها آنقدر درگیر کارهای عید میشوند که فراموش میکنند در واقع این بهار است که با خود نوروز را می آورد و از آمدن بهار غافل میشوند
بله بهار @ بهار فصل گل و جوانه است در این فصل مورچه ها از لانه هایشان بیرون می آیند و درب خانه هایشان را تمیز و مرتب میکنند و خاکهای اضافه که همراه باران بصورت گل و لای وارد لانه شده را بیرون می ریزند و کم کم شروع میکنند به جمع آوری آذوقه برای فصل پاییز و زمستان
با آمدن بهار هوا گرم و گرم تر میشود و کم کم باید لباسهای زمستانی را بشوییم و تا کرده و در گنجه قرار دهیم تابرای زمستان بعدی آماده باشند.
وقتی تعطیلات نوروز فرار میرسد همه به دیدار بزرگتر ها میروند و بعد از آن بزرگتر ها به بازدید کوچکتر ها میروند و این رسم بسیار خوبی است که ما از آن آداب احترام به بزرگتر را یاد میگیریم.
معمولا بزرگتر ها به بچه ها عیدی میدهند و بچه ها از گرفتن عیدی خیلی خوشحال میشوند
در فصل بهار و عید نوروز همه لباس نو به تن میکنند و بیشتر مردم خوشحال هستند ولی مانباید فراموش کنیم که قبل از عید به فقرایی که میشناسیم کمک کنیم تا آنها هم بتوانند لباس نو و آجیل و شیرینی بخرند و خوشحال شوند
بهار فصل چاقاله بادام و گوجه سبز است در اواخر فصل بهار زرد آلوها و بعضی میوه های دیگر میرسند و گندم زارها کمکم زرد میشوند و آماده درو کردن میشوند.
فصل بهار به ما چیزهای زیادی می آموزد که ما میتوانیم با دقت در طبیعت و همچنین دقت در آداب و رسوم نوروز آنها را یاد بگیریم
در فصل بهار بارانهای بهاری می بارد و ردوخانه ها پر از آب میشوند و گل آلود میشوند
در اواخر بهار فصل امتحانات فرا میرسد و در خرداد ماه همه ما سرگرم درس خواندن برای امتحانات آخر سال میشویم
تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای دوره کردن درسها است تا بتوانیم در پایان سال تحصیلی نمرات خوبی بگیریم و در آینده موفق باشیم.
در فصل بهار بچه گنجشکها به دنیا می آیند و میوه درختان توت میرسد و مردم در پارکها مشغول چیدن توت میشوند
ما باید در طول سال تحصیلی و مخصوصا در فصل بهار درس هایمان را مرور کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و با خیال راحت تعطیلات تابستان را شروع کنیم
در فصل بهار روزها بلند میشوند و شبها کوتاه تر میشوند
مردم در این فصل کم کم کولر ها را راه می اندازند و در بعد از ظهرهای گرم و ساکت بهاری صدای کولر های آبی به گوش میرسد و به ما یاد آوری میکند که تابستان در راه است


***********************************

انشاء دوم در مورد بهار :

 

 

 

 

بهار اولین فصل ما است. وقتی بهار میرسد همه درختان و برگ ها جانی دیگر پیدا میکنند و زنده میشوند. همه جا در فصل بهار سر سبز میشود و زمین نفسی تازه میکند. ولی پدرم همچنین میگو...ز...د که زمین چند ماهی هم نمیتواند نفس بکشد. ما در خانه هوا تنفس نمیکنم چون پدرم اجازه نمیدهد و در یک کار حرفه ای همه ما را در روز اول بهار مسموم میکند.

وقتی بهار میرسد پدرم قیچی باغبانی را بر میدارد و به جانه درختان می افتد ولی او بلد نیست که چگونه کار کند و بهمین خاطر وقتی اعصبانی میشود درخت بیچاره را با تبر به زمین می اندازد. یکبار با قیچی باغبانی (برای بریدن شاخه های اضافی استفاده میشود) گوش خود را به زمین انداخته بود.

فصل بهار بعد از فصل زمستان در این فصل تمامی برف ها آب میشوند. خانه ما خراب است و آب از بالای سقف چکه میکند پدرم 10 سال است میخواهد آنجا را درست کند ولی هر وقت درست میکند خانه به سرمان خراب میشود و مجبور میشویم در فصل تازه خانمان را دوباره درست کنیم.

من فصل بهار را دوست ندارم ؛ در فصل بهار امتحانات خرداد ماه را در اردیبهشت ماه از ما میگیرند و معلمان دهن ما را تک تک سرویس میکنند ، در امتحان ریاضی سوال عربی میدهند.

در فصل بهار میوه های تازه و جدیدی به بازار می آید ولی پدرم میگوید میوه های بهار سمی هستند و نباید آنها را خورد. من میدانم که ما فقیر هستیم و پول خرید میوه ها را نداریم ، در مدرسه همه بچه ها عینه گاو و گوسفند میوه و غذا میخورند و من هم عینه بز به آنها نگاه میکنم. پدرم یکبار یک کیلو سیب خریده بود که همه آنها را در راه خورده بود و نایلون آنها را بهمراه آشغال هایشان را برای ما آورده بود و مادرمم با چماق دستی اش به جان پدرم افتاد و او را سیاه و کبود کرد. پدرمم که دید زورش به مادرم نمیرسد کمربند را در آورد و افتاد به جونه من و تا صبح مرا زد. دیگر سیاه و کبود نشده بودم ، فلج شده بودم.

من در تمامی فصل ها کتک میخورم ، اما در بهار کتک های سنگین تری میخورم و بهمین خاطر بهار را دوست ندارم. یکبار با پدرم در این فصل به قاچاق درخت رفته بودیم. پدرم تا خواست تبر را بزند باغبانان رسیدند و پدرم را گرفتند و تا صبح زدند ، من هم بچه بودم و زورم به آنها نمیرسید و داشتم پدرمم را تشویق میکردم پدرم به باغبانان گفت جان مادرتون یه لحظه صبر کنید. آنها نیز صبر کردند و در همین موقع بود مثله عقاب بر روی من فرود آمد و من را عینه خر زد طوری میزد که باغبانان خودشان به رحم آمده بودند و تعدادی درخت به پدرم دادن تا مرا از دست او نجات بدهند.

پدر من خیلی مرده مهربانی هست من میدانم که وقتی اعصبانی میشود مرا میزند. پدرم مرا دوست ندارد ولی من او را دوست دارم او مرد خیلی خوبی هست. پدرم را در بهار سال قبل به عنوان توله سگ بزرگ گرفته بودند و امسال نیز او را به زندان انداختند. ما در بهار روز خوشی نمیبینیم. من بهار رو دوست ندارم ؛ دوست ندارم ، دوست ندارم

 


***********************************

انشاء سوم در مورد بهار :


 

من انشایم را بان نام خدا آغاز می کنم و با یاد خدا پایان می کنم 

ما هر فصلی را به خصوصیت خود می شناسیم مثلا پاییز فصل رنگارنگ و برگ ریزان زمستان فصل سرما و سفیدی زمین و تابستان فصل باربرشدن درختان اما در این میان فصلی زیباتر از همه اینها وجود دارد که گلها و درختان از خواب بیدار می شوند، نوروز فرا می رسد شب می رود و مشعل خدایی می دمد این فصل، فصل زیبای بهار است که در آن گل ها غنچه می دهند و درختان شکوفه می دهند و هر جا پر از زیبایی و قشنگی طبیعت است زمین جان تازه می گیرد و حیوانات و انسان ها در بین خود جشن می گیرند.

پرنده های مهاجر که در زمستان کوچ کرده بودند دسته دسته پدیدار می شوند و هر وقت ما آنها را در آسمان مشاهده می کنیم زیبایی را بیشتر درک می نماییم و هر جا می رویم قشنگی گل های بهاری را مشاهده می کنیم و در این میان ما باید از شهیدان راه اسلام تشکر کنیم و برای آنها دعا کنیم چون آن ها بودند که از سرزمین ما دفاع کردند و حال این شادی ها را برای ما خریدند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۴
مبین امینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی